Termini e Condizioni

Privacy Policy di lericettedimami.it
Questa Applicazione raccoglie alcuni Dati Personali dei propri Utenti.
Titolare del Trattamento dei Dati
Il titolare del trattamento è :
Marta Cabras
Le Ricette Di Mami
Via Monte Melaghetto 5
Cagliari
09122
Indirizzo email del Titolare: info@lericettedimami.it
Tipologie di Dati raccolti
Fra i Dati Personali raccolti da questa Applicazione, in modo autonomo o tramite terze parti, ci sono:
Strumenti di Tracciamento; Dati di utilizzo.
Dettagli completi su ciascuna tipologia di Dati Personali raccolti sono forniti nelle sezioni dedicate di questa
privacy policy o mediante specifici testi informativi visualizzati prima della raccolta dei Dati stessi.
I Dati Personali possono essere liberamente forniti dall'Utente o, nel caso di Dati di Utilizzo, raccolti
automaticamente durante l'uso di questa Applicazione.
Se non diversamente specificato, tutti i Dati richiesti da questa Applicazione sono obbligatori. Se l’Utente
rifiuta di comunicarli, potrebbe essere impossibile per questa Applicazione fornire il Servizio. Nei casi in cui
questa Applicazione indichi alcuni Dati come facoltativi, gli Utenti sono liberi di astenersi dal comunicare tali
Dati, senza che ciò abbia alcuna conseguenza sulla disponibilità del Servizio o sulla sua operatività.
Gli Utenti che dovessero avere dubbi su quali Dati siano obbligatori sono incoraggiati a contattare il Titolare.
L’eventuale utilizzo di Cookie - o di altri strumenti di tracciamento - da parte di questa Applicazione o dei
titolari dei servizi terzi utilizzati da questa Applicazione ha la finalità di fornire il Servizio richiesto dall'Utente,
oltre alle ulteriori finalità descritte nel presente documento e nella Cookie Policy.
L'Utente si assume la responsabilità dei Dati Personali di terzi ottenuti, pubblicati o condivisi mediante
questa Applicazione.
Modalità e luogo del trattamento dei Dati raccolti
Modalità di trattamento
Il Titolare adotta le opportune misure di sicurezza volte ad impedire l’accesso, la divulgazione, la modifica o
la distruzione non autorizzate dei Dati Personali.
Il trattamento viene effettuato mediante strumenti informatici e/o telematici, con modalità organizzative e
con logiche strettamente correlate alle finalità indicate. Oltre al Titolare, in alcuni casi, potrebbero avere
accesso ai Dati altri soggetti coinvolti nell’organizzazione di questa Applicazione (personale amministrativo,
commerciale, marketing, legali, amministratori di sistema) ovvero soggetti esterni (come fornitori di servizi
tecnici terzi, corrieri postali, hosting provider, società informatiche, agenzie di comunicazione) nominati
anche, se necessario, Responsabili del Trattamento da parte del Titolare. L’elenco aggiornato dei
Responsabili potrà sempre essere richiesto al Titolare del Trattamento.
Luogo
I Dati sono trattati presso le sedi operative del Titolare ed in ogni altro luogo in cui le parti coinvolte nel
trattamento siano localizzate. Per ulteriori informazioni, contatta il Titolare.
I Dati Personali dell’Utente potrebbero essere trasferiti in un paese diverso da quello in cui l’Utente si trova.
Per ottenere ulteriori informazioni sul luogo del trattamento l’Utente può fare riferimento alla sezione
relativa ai dettagli sul trattamento dei Dati Personali.
Periodo di conservazione
Se non diversamente indicato in questo documento, i Dati Personali sono trattati e conservati per il tempo
richiesto dalla finalità per la quale sono stati raccolti e potrebbero essere conservati per un periodo più lungo
a causa di eventuali obbligazioni legali o sulla base del consenso degli Utenti.
Finalità del Trattamento dei Dati raccolti
I Dati dell’Utente sono raccolti per consentire al Titolare di fornire il Servizio, adempiere agli obblighi di
legge, rispondere a richieste o azioni esecutive, tutelare i propri diritti ed interessi (o quelli di Utenti o di
terze parti), individuare eventuali attività dolose o fraudolente, nonché per le seguenti finalità: Statistica,
Visualizzazione di contenuti da piattaforme esterne e Gestione dei tag.
Per ottenere informazioni dettagliate sulle finalità del trattamento e sui Dati Personali trattati per ciascuna
finalità, l’Utente può fare riferimento alla sezione “Dettagli sul trattamento dei Dati Personali”.
Dettagli sul trattamento dei Dati Personali
I Dati Personali sono raccolti per le seguenti finalità ed utilizzando i seguenti servizi:
Gestione dei tag
Questo tipo di servizi è funzionale alla gestione centralizzata dei tag o script utilizzati su questa
Applicazione.
L'uso di tali servizi comporta il fluire dei Dati dell'Utente attraverso gli stessi e, se del caso, la loro ritenzione.
Google Tag Manager (Google Ireland Limited)
Google Tag Manager è un servizio di gestione dei tag fornito da Google Ireland Limited.
Dati Personali trattati: Strumenti di Tracciamento.
Luogo del trattamento: Irlanda – Privacy Policy.
Categoria di informazioni personali raccolte ai sensi del CCPA: informazioni su relative alle attività su
internet o altri network.
Statistica
I servizi contenuti nella presente sezione permettono al Titolare del Trattamento di monitorare e analizzare i
dati di traffico e servono a tener traccia del comportamento dell’Utente.
Google Analytics (Universal Analytics) (Google Ireland Limited)
Google Analytics (Universal Analytics) è un servizio di analisi web fornito da Google Ireland Limited
(“Google”). Google utilizza i Dati Personali raccolti allo scopo di tracciare ed esaminare l’utilizzo di questa
Applicazione, compilare report e condividerli con gli altri servizi sviluppati da Google.
Google potrebbe utilizzare i Dati Personali per contestualizzare e personalizzare gli annunci del proprio
network pubblicitario.
Dati Personali trattati: Dati di utilizzo; Strumenti di Tracciamento.
Luogo del trattamento: Irlanda – Privacy Policy – Opt Out.
Categoria di informazioni personali raccolte ai sensi del CCPA: informazioni su relative alle attività su
internet o altri network.
Questo tipo di trattamento costituisce:
una vendita ai sensi del CCPA, VCDPA, CPA, CTDPA e UCPA
Google Analytics (Universal Analytics) con IP anonimizzato (Google Ireland Limited)
Google Analytics (Universal Analytics) è un servizio di analisi web fornito da Google Ireland Limited
(“Google”). Google utilizza i Dati Personali raccolti allo scopo di tracciare ed esaminare l’utilizzo di questa
Applicazione, compilare report e condividerli con gli altri servizi sviluppati da Google.
Google potrebbe utilizzare i Dati Personali per contestualizzare e personalizzare gli annunci del proprio
network pubblicitario.
Questa integrazione di Google Analytics rende anonimo il tuo indirizzo IP. L'anonimizzazione funziona
abbreviando entro i confini degli stati membri dell'Unione Europea o in altri Paesi aderenti all'accordo sullo
Spazio Economico Europeo l'indirizzo IP degli Utenti. Solo in casi eccezionali, l'indirizzo IP sarà inviato ai
server di Google ed abbreviato all'interno degli Stati Uniti.
Dati Personali trattati: Dati di utilizzo; Strumenti di Tracciamento.
Luogo del trattamento: Irlanda – Privacy Policy – Opt Out.
Categoria di informazioni personali raccolte ai sensi del CCPA: informazioni su relative alle attività su
internet o altri network.
Questo tipo di trattamento costituisce:
una vendita ai sensi del CCPA, VCDPA, CPA, CTDPA e UCPA
Visualizzazione di contenuti da piattaforme esterne
Questo tipo di servizi permette di visualizzare contenuti ospitati su piattaforme esterne direttamente dalle
pagine di questa Applicazione e di interagire con essi.
Questo tipo di servizio potrebbe comunque raccogliere dati sul traffico web relativo alle pagine dove il
servizio è installato, anche quando gli utenti non lo utilizzano.
Google Fonts (Google Ireland Limited)
Google Fonts è un servizio di visualizzazione di stili di carattere gestito da Google Ireland Limited che
permette a questa Applicazione di integrare tali contenuti all’interno delle proprie pagine.
Dati Personali trattati: Dati di utilizzo; Strumenti di Tracciamento.
Luogo del trattamento: Irlanda – Privacy Policy.
Categoria di informazioni personali raccolte ai sensi del CCPA: informazioni su relative alle attività su
internet o altri network.
Questo tipo di trattamento costituisce:
una vendita ai sensi del CCPA, VCDPA, CPA, CTDPA e UCPA
Informazioni su come disattivare gli annunci pubblicitari basati
sugli interessi
Oltre a qualsiasi funzione di opt-out fornita da uno qualsiasi dei servizi elencati in questo documento, gli
Utenti possono leggere di più su come disattivare gli annunci pubblicitari basati sugli interessi nell'apposita
sezione della Cookie Policy.
Cookie Policy
Questa Applicazione fa utilizzo di Strumenti di Tracciamento. Per saperne di più, gli Utenti possono
consultare la Cookie Policy.
Ulteriori informazioni per gli utenti
Base giuridica del trattamento
Il Titolare tratta Dati Personali relativi all’Utente in caso sussista una delle seguenti condizioni:
l’Utente ha prestato il consenso per una o più finalità specifiche; Nota: in alcuni ordinamenti il Titolare
può essere autorizzato a trattare Dati Personali senza che debba sussistere il consenso dell’Utente o
un’altra delle basi giuridiche specificate di seguito, fino a quando l’Utente non si opponga (“opt-out”) a
tale trattamento. Ciò non è tuttavia applicabile qualora il trattamento di Dati Personali sia regolato dalla
legislazione europea in materia di protezione dei Dati Personali;
il trattamento è necessario all'esecuzione di un contratto con l’Utente e/o all'esecuzione di misure
precontrattuali;
il trattamento è necessario per adempiere un obbligo legale al quale è soggetto il Titolare;
il trattamento è necessario per l'esecuzione di un compito di interesse pubblico o per l'esercizio di
pubblici poteri di cui è investito il Titolare;
il trattamento è necessario per il perseguimento del legittimo interesse del Titolare o di terzi.
È comunque sempre possibile richiedere al Titolare di chiarire la concreta base giuridica di ciascun
trattamento ed in particolare di specificare se il trattamento sia basato sulla legge, previsto da un contratto
o necessario per concludere un contratto.
Ulteriori informazioni sul tempo di conservazione
Se non diversamente indicato in questo documento, i Dati Personali sono trattati e conservati per il tempo
richiesto dalla finalità per la quale sono stati raccolti e potrebbero essere conservati per un periodo più lungo
a causa di eventuali obbligazioni legali o sulla base del consenso degli Utenti.
Pertanto:
I Dati Personali raccolti per scopi collegati all’esecuzione di un contratto tra il Titolare e l’Utente
saranno trattenuti sino a quando sia completata l’esecuzione di tale contratto.
I Dati Personali raccolti per finalità riconducibili all’interesse legittimo del Titolare saranno trattenuti
sino al soddisfacimento di tale interesse. L’Utente può ottenere ulteriori informazioni in merito
all’interesse legittimo perseguito dal Titolare nelle relative sezioni di questo documento o contattando il
Titolare.
Quando il trattamento è basato sul consenso dell’Utente, il Titolare può conservare i Dati Personali più a
lungo sino a quando detto consenso non venga revocato. Inoltre, il Titolare potrebbe essere obbligato a
conservare i Dati Personali per un periodo più lungo in ottemperanza ad un obbligo di legge o per ordine di
un’autorità.
Al termine del periodo di conservazione i Dati Personali saranno cancellati. Pertanto, allo spirare di tale
termine il diritto di accesso, cancellazione, rettificazione ed il diritto alla portabilità dei Dati non potranno più
essere esercitati.
Diritti dell’Utente
Gli Utenti possono esercitare determinati diritti con riferimento ai Dati trattati dal Titolare.
In particolare, nei limiti previsti dalla legge, l’Utente ha il diritto di:
revocare il consenso in ogni momento. L’Utente può revocare il consenso al trattamento dei propri
Dati Personali precedentemente espresso.
opporsi al trattamento dei propri Dati. L’Utente può opporsi al trattamento dei propri Dati quando
esso avviene in virtù di una base giuridica diversa dal consenso.
accedere ai propri Dati. L’Utente ha diritto ad ottenere informazioni sui Dati trattati dal Titolare, su
determinati aspetti del trattamento ed a ricevere una copia dei Dati trattati.
verificare e chiedere la rettificazione. L’Utente può verificare la correttezza dei propri Dati e
richiederne l’aggiornamento o la correzione.
ottenere la limitazione del trattamento. L’Utente può richiedere la limitazione del trattamento dei
propri Dati. In tal caso il Titolare non tratterà i Dati per alcun altro scopo se non la loro conservazione.
ottenere la cancellazione o rimozione dei propri Dati Personali. L’Utente può richiedere la
cancellazione dei propri Dati da parte del Titolare.
ricevere i propri Dati o farli trasferire ad altro titolare. L’Utente ha diritto di ricevere i propri Dati
in formato strutturato, di uso comune e leggibile da dispositivo automatico e, ove tecnicamente
fattibile, di ottenerne il trasferimento senza ostacoli ad un altro titolare.
proporre reclamo. L’Utente può proporre un reclamo all’autorità di controllo della protezione dei dati
personali competente o agire in sede giudiziale.
Gli Utenti hanno diritto di ottenere informazioni in merito alla base giuridica per il trasferimento di Dati
all'estero incluso verso qualsiasi organizzazione internazionale regolata dal diritto internazionale o costituita
da due o più paesi, come ad esempio l’ONU, nonché in merito alle misure di sicurezza adottate dal Titolare
per proteggere i loro Dati.
Dettagli sul diritto di opposizione
Quando i Dati Personali sono trattati nell’interesse pubblico, nell’esercizio di pubblici poteri di
cui è investito il Titolare oppure per perseguire un interesse legittimo del Titolare, gli Utenti
hanno diritto ad opporsi al trattamento per motivi connessi alla loro situazione particolare.
Si fa presente agli Utenti che, ove i loro Dati fossero trattati con finalità di marketing diretto,
possono opporsi al trattamento in qualsiasi momento, gratuitamente e senza fornire alcuna
motivazione. Qualora gli Utenti si oppongano al trattamento per finalità di marketing diretto, i
Dati Personali non sono più oggetto di trattamento per tali finalità. Per scoprire se il Titolare
tratti Dati con finalità di marketing diretto gli Utenti possono fare riferimento alle rispettive
sezioni di questo documento.
Come esercitare i diritti
Per esercitare i propri diritti, gli Utenti possono indirizzare una richiesta ai recapiti del Titolare indicati in
questo documento. La richiesta può essere depositate gratuitamente e il Titolare risponderà nel più breve
tempo possibile, in ogni caso entro un mese, fornendo all’Utente tutte le informazioni previste dalla legge.
Eventuali rettifiche, cancellazioni o limitazioni del trattamento saranno comunicate dal Titolare a ciascuno
dei destinatari, se esistenti, a cui sono stati trasmessi i Dati Personali, salvo che ciò si riveli impossibile o
implichi uno sforzo sproporzionato. Il Titolare comunica all'Utente tali destinatari qualora egli lo richieda.
Ulteriori informazioni per gli utenti in Svizzera
Questa sezione si applica agli Utenti in Svizzera e, per tali Utenti, sostituisce qualsiasi altra informazione
eventualmente divergente o in conflitto contenuta nell'informativa sulla privacy.
Ulteriori dettagli relativi alle categorie di Dati trattati, alle finalità del trattamento, alle categorie di
destinatari dei dati personali, se presenti, al periodo di conservazione e ad altre informazioni sui Dati
personali sono reperibili nella sezione intitolata "Informazioni dettagliate sul trattamento dei Dati
personali" all'interno del presente documento.
I diritti degli utenti ai sensi della Legge federale sulla protezione dei dati
personali
Gli Utenti possono esercitare alcuni diritti relativi ai loro dati nei limiti della legge, tra cui i seguenti:
diritto di accesso ai Dati personali;
il diritto di opporsi al trattamento dei propri Dati Personali (che consente anche agli Utenti di richiedere
la limitazione del trattamento dei Dati personali, la cancellazione o la distruzione dei Dati personali, il
divieto di divulgazione di Dati personali a terzi);
diritto di ricevere i propri Dati Personali e di trasferirli a un altro titolare del trattamento (portabilità dei
dati);
diritto di chiedere la rettifica di Dati Personali errati.
Come esercitare questi diritti
Eventuali richieste di esercizio dei diritti dell'Utente possono essere indirizzate al Titolare attraverso i recapiti
forniti in questo documento. Tali richieste sono gratuite e il Titolare risponderà nel più breve tempo
possibile, fornendo agli Utenti le informazioni richieste dalla legge.
Ulteriori informazioni per gli Utenti in Brasile
Questa sezione del documento integra e completa le informazioni contenute nel resto della privacy policy ed
è fornita dall’entità che gestisce questa Applicazione e, se del caso, dalla sua capogruppo e dalle sue
controllate e affiliate (ai fini di questa sezione denominate collettivamente "noi", "nostro" o "nostra").
Questa sezione si applica a tutti gli Utenti in Brasile (tali Utenti sono indicati di seguito semplicemente come
“tu”, “tuo”, "voi" o "vostro"), ai sensi della "Lei Geral de Proteção de Dados e, per tali Utenti, prevale su
qualsiasi altra informazione eventualmente divergente o in contrasto contenuta nella presente privacy
policy.
In questa parte del documento viene utilizzato il termine “informazioni personali” così come definito dalla
LGPD.
Basi giuridiche in virtù delle quali trattiamo le tue informazioni personali
Trattiamo le tue informazioni personali esclusivamente nel caso in cui sussita una delle basi giuridiche per
tale trattamento. Le basi giuridiche sono le seguenti:
il tuo consenso alle attività di trattamento in questione;
l’adempimento ad obblighi di legge che siamo tenuti a soddisfare;
l’esecuzione di norme dettate da leggi o regolamenti o da contratti, accordi o altri simili strumenti
giuridici;
gli studi condotti da enti di ricerca, preferibilmente effettuati su informazioni personali anonimizzate;
l’esecuzione di un contratto e dei relativi adempimenti precontrattuali, qualora tu sia parte di tale
contratto;
l’esercizio dei nostri diritti in giudizio, in procedure amministrative o in arbitrati;
la difesa o l’incolumità fisica tua o di un terzo;
la tutela della salute - nel contesto di procedure messe in atto da entità o professionisti del settore
sanitario;
il nostro legittimo interesse, a condizione che i tuoi diritti e libertà fondamentali non prevalgano su tali
interessi; e
la tutela del credito.
Per sapere di più riguardo alle basi giuridiche, puoi contattarci in qualsiasi momento utilizzando i recapiti
forniti in questo documento.
Categorie di informazioni personali trattate
Per sapere quali sono categorie di informazioni personali trattate, puoi fare riferimento alla sezione “Dettagli
sul trattamento dei Dati Personali” presente in questo documento.
Perchè trattiamo le tue informazioni personali
Per sapere perchè trattiamo le tue informazioni personali, fai riferimento alle sezioni “Dettagli sul
trattamento dei Dati Personali” e “Finalità del Trattamento dei Dati raccolti” presente in questo documento.
I tuoi diritti relativi alla privacy in Brasile, come inoltrare una richiesta e come
verrà gestita da noi
I tuoi diritti relativi alla privacy in Brasile
Hai il diritto di:
ottenere conferma della esistenza di attività di trattamento riguardanti le tue informazioni personali;
accedere alle tue informazioni personali;
ottenere la rettifica delle tue informazioni personali incomplete, inaccurate o non aggiornate;
ottenere l’anonimizzazione, il blocco o la cancellazione delle informazioni personali non necessarie o
eccessive, o di quelle informazioni che sono trattate in contrasto alle disposizioni della LGPD;
ottenere informazioni riguardo la possibilità di prestare o rifiutare il tuo consenso e le relative
conseguenze;
ottenere informazioni riguardo le terze parti con le quali condividiamo le tue informazioni personali;
ottenere, a fronte di una tua richiesta esplicita, la portabilità delle tue informazioni personali (ad
eccezione delle informazioni anonimizzate) verso altri fornitori di prodotti o servizi, a condizione che i
nostri segreti commerciali e industriali siano salvaguardati;
ottenere la cancellazione delle informazioni personali trattate qualora il trattamento sia stato effettuato
sulla base del tuo consenso, a meno che sia applicabile una o più delle eccezioni previste dell’articolo
16 LGPD;
revocare il tuo consenso in qualsiasi momento;
presentare un reclamo riguardante le tue informazioni personali all’ANPD (Autorità Nazionale di
Protezione dei Dati) o ad un organismo di tutela dei consumatori;
opporsi ad attività di trattamento nei casi in cui tale trattamento non sia effettuato in conformità alle
disposizioni di legge;
richiedere informazioni chiare ed adeguate riguardo ai criteti e alle procedure utilizzate nell’ambito dei
processi decisionali automatizzati; e
richiedere la revisione delle decisioni che ledono i tuoi interessi, effettuate esclusivamente sulla base di
processi decisionali automatizzati delle tue informazioni personali. Queste includono le decisioni per
delineare il tuo profilo personale, professionale, di consumatore o creditore, o altri spetti della tua
personalità.
Non sarai mai discriminato, né subirai in alcun modo alcun trattamento che ti sia sfavorevole, a seguito
dell’esercizio dei tuoi diritti.
Come inoltrare una richiesta
Puoi inoltrare una richiesta esplicita per esercitare i tuoi diritti a titolo gratuito, in qualsiasi momento,
utilizzando i recapiti presenti in questo documento o tramite il tuo legale rappresentante.
Come e in quanto tempo gestiremo la tua richiesta
Faremo il possibile per rispondere alla tua richiesta nel più breve tempo possibile.
In ogni caso, se per noi fosse impossibile farlo, ci assicureremo di comunicarti le ragioni fattuali o legali che
ci impediscono di soddisfare immediatamente o di dar seguito alla tua richiesta. Qualora le tue informazioni
personali non siano processate da noi, se saremo in grado di farlo, ti indicheremo la persona fisica o
giuridica alla quale rivolgere le tue richieste.
Nel caso in cui tu decida di inoltrare una richiesta di accesso o una richiesta di conferma dell’esistenza
del trattamento di informazioni personali, ti preghiamo di assicurarti di specificare se preferisci ricevere le
tue informazioni personali in formato elettronico o cartaceo.
Dovrai inoltre farci sapere se desideri una risposta immediata, nel qual caso riceverai una risposta
semplificata, o se invece necessiti di una informativa completa.
In quest’ultimo caso, risponderemo entro 15 giorni dal momento della tua richiesta, fornendoti tutte le
informazioni riguardanti l’origine delle tue informazioni personali, la conferma o meno dell’esistenza di
informazioni personali che ti riguardano, tutti i criteri utilizzati per il trattamento e le finalità di tale
trattamento, salvaguardando al contempo i nostri segreti commerciali e industriali.
Nel caso in cui tu decida di inoltrare una richiesta di rettifica, cancellazione, anonimizzazione o blocco
delle informazioni personali, ci assicureremo di informare immediatamente della tua richiesta le altre
parti con le quali abbiamo condiviso le tue informazioni personali in modo che esse possano a loro volta
soddisfare la tua richiesta - ad esclusione dei casi in cui una tale comunicazione risulti per noi impossibile o
eccessivamente onerosa.
Trasferimento delle informazioni personali al di fuori del Brasile nei casi
consentiti dalla legge
Possiamo trasferire le tue informazioni personali al di fuori del territorio brasiliano nel seguenti casi:
quando il trasferimento è necessario per la cooperazione giuridica internazionale tra i servizi di
intelligence, gli organi investigativi e di procedura penale, così come previsto dagli stumenti messi a
disposizione dal diritto internazionale;
quando il trasferimento è necessario per difendere la vita o l’incolumità fisica tua o di terze parti;
quando il trasferimento è autorizzato dall’ANPD;
quando il trasferimento deriva da un’obbligazione assunta nel contesto di un accordo di cooperazione
internazionale;
quando il trasferimento è necessario all’esercizio di un ordine pubblico o per l’espletamento di un
pubblico servizio;
quando il trasferimento è necessario per l’adempimento di un obbligo di legge, l’esecuzione di un
contratto e dei relativi adempimenti precontrattuali, o il normale esercizio di diritti in sede guidiziaria,
amministrativa o in sede arbitrale.
Futher information for California consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the
privacy policy and is provided by the business running this Application and, if the case may be, its parent,
subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”, “our”).
This section applies to all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are
consumers residing in the state of California, United States of America, according to the "California
Consumer Privacy Act of 2018" (the "CCPA"), as updated by the "California Privacy Rights Act" (the "CPRA")
and subsequent regulations. For such consumers, this section supersedes any other possibly divergent or
conflicting information contained in the privacy policy.
This part of the document uses the term “personal information“ as defined in the California Consumer
Privacy Act (CCPA/CPRA).
Notice at collection
Categories of personal information collected, used, sold, or shared
In this section we summarize the categories of personal information that we've collected, used, sold, or
shared and the purposes thereof. You can read about these activities in detail in the section titled
“Detailed information on the processing of Personal Data” within this document.
Information we collect: the categories of personal information we collect
We have collected the following categories of personal information about you: internet or other electronic
network activity information.
We do not collect sensitive personal information.
We will not collect additional categories of personal information without notifying you.
What are the purposes for which we use your personal information?
We may use your personal information to allow the operational functioning of this Application and features
thereof (“business purposes”). In such cases, your personal information will be processed in a fashion
necessary and proportionate to the business purpose for which it was collected, and strictly within the limits
of compatible operational purposes.
We may also use your personal information for other reasons such as for commercial purposes (as indicated
within the section “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document), as well
as for complying with the law and defending our rights before the competent authorities where our rights
and interests are threatened or we suffer an actual damage.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes
originally disclosed, without your consent.
How long do we keep your personal information?
Unless stated otherwise inside the “Detailed information on the processing of Personal Data” section, we will
not retain your personal information for longer than is reasonably necessary for the purpose(s) they have
been collected for.
How we collect information: what are the sources of the personal information we collect?
We collect the above-mentioned categories of personal information, either directly or indirectly, from you
when you use this Application.
For example, you directly provide your personal information when you submit requests via any forms on this
Application. You also provide personal information indirectly when you navigate this Application, as personal
information about you is automatically observed and collected.
Finally, we may collect your personal information from third parties that work with us in connection with the
Service or with the functioning of this Application and features thereof.
How we use the information we collect: disclosing of your personal information with third parties for a business
purpose
For our purposes, the word “third party” means a person who is not any of the following: a service provider
or a contractor, as defined by the CCPA.
We disclose your personal information with the third parties listed in detail in the section titled
“Detailed information on the processing of Personal Data” within this document. These third
parties are grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
Sale or sharing of your personal information
For our purposes, the word “sale” means any “selling, renting, releasing, disclosing, disseminating, making
available, transferring or otherwise communicating orally, in writing, or by electronic means, a consumer's
personal information by the business to a third party, for monetary or other valuable consideration ”,
as defined by the CCPA.
This means that, for example, a sale can happen whenever an application runs ads, or makes statistical
analyses on the traffic or views, or simply because it uses tools such as social network plugins and the like.
For our purposes, the word “sharing” means any “sharing, renting, releasing, disclosing, disseminating,
making available, transferring, or otherwise communicating orally, in writing, or by electronic or other
means, a consumer's personal information by the business to a third party for cross-context behavioral
advertising, whether or not for monetary or other valuable consideration, including transactions between a
business and a third party for cross-context behavioral advertising for the benefit of a business in which no
money is exchanged”, as defined by the CCPA.
Please note that the exchange of personal information with a service provider pursuant to a written contract
that meets the requirements set by the CCPA, does not constitute a sale or sharing of your personal
information.
Your right to opt out of the sale or sharing of your personal information and how you can exercise it
We sell or share your personal information with the third parties listed in detail in the section titled
“Detailed information on the processing of Personal Data” within this document. These third
parties are grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
You have the right to opt out of the sale or sharing of your personal information. This means that whenever
you request us to stop selling or sharing your personal information, we will abide by your request.
Such requests can be made freely, at any time, without submitting any verifiable request.
To fully exercise your right to opt out, you can contact us at any time using the contact details provided in
this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on this Application.
If you want to submit requests to opt out of the sale or sharing of personal information via a user-enabled
global privacy control, like the Global Privacy Control (“GPC”), you are free to do so and we will abide by such
request in a frictionless manner (as defined in the CPRA regulations). The GPC consists of a setting or
extension in the browser or mobile device and acts as a mechanism that websites can use to indicate they
support the GPC signal. If you want to use GPC, you can download and enable it via a participating browser or
browser extension. More information about downloading GPC is available here.
We use any personal information collected from you in connection with the submission of your opt-out
request solely for the purposes of complying with the opt-out request.
Once you have opted out, we are required to wait at least 12 months before asking whether you have
changed your mind.
What are the purposes for which we use your personal information?
We may use your personal information to allow the operational functioning of this Application and features
thereof (“business purposes”). In such cases, your personal information will be processed in a fashion
necessary and proportionate to the business purpose for which it was collected, and strictly within the limits
of compatible operational purposes.
We may also use your personal information for other reasons such as for commercial purposes (as indicated
within the section “Detailed information on the processing of Personal Data” within this document), as well
as for complying with the law and defending our rights before the competent authorities where our rights
and interests are threatened or we suffer an actual damage.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes
originally disclosed, without your consent.
How long do we keep your personal information?
Unless stated otherwise inside the “Detailed information on the processing of Personal Data” section, we will
not retain your personal information for longer than is reasonably necessary for the purpose(s) they have
been collected for.
Your privacy rights under the California Consumer Privacy Act and how to
exercise them
The right to access personal information: the right to know and to portability
You have the right to request that we disclose to you:
the categories of personal information that we collect about you;
the sources from which the personal information is collected;
the purposes for which we use your information;
to whom we disclose such information;
the specific pieces of personal information we have collected about you.
You also have the right to know what personal information is sold or shared and to whom. In
particular, you have the right to request two separate lists from us where we disclose:
the categories of personal information that we sold or shared about you and the categories of third
parties to whom the personal information was sold or shared;
the categories of personal information that we disclosed about you for a business purpose and the
categories of persons to whom it was disclosed for a business purpose.
The disclosure described above will be limited to the personal information collected or used over the past 12
months.
If we deliver our response electronically, the information enclosed will be "portable", i.e. delivered in an
easily usable format to enable you to transmit the information to another entity without hindrance —
provided that this is technically feasible.
The right to request the deletion of your personal information
You have the right to request that we delete any of your personal information, subject to exceptions set forth
by the law (such as, including but not limited to, where the information is used to identify and repair errors
on this Application, to detect security incidents and protect against fraudulent or illegal activities, to exercise
certain rights etc.).
If no legal exception applies, as a result of exercising your right, we will delete your personal information and
notify any of our service providers and all third parties to whom we have sold or shared the personal
information to do so — provided that this is technically feasible and doesn’t involve disproportionate effort.
The right to correct inaccurate personal information
You have the right to request that we correct any inaccurate personal information we maintain about you,
taking into account the nature of the personal information and the purposes of the processing of the personal
information.
The right to opt out of sale or sharing of personal information and to limit the use of your
sensitive personal information
You have the right to opt out of the sale or sharing of your personal information. You also have the right to
request that we limit our use or disclosure of your sensitive personal information.
The right of no retaliation following opt-out or exercise of other rights (the right to non-
discrimination)
We will not discriminate against you for exercising your rights under the CCPA. This means that we will not
discriminate against you, including, but not limited to, by denying goods or services, charging you a different
price, or providing a different level or quality of goods or services just because you exercised your consumer
privacy rights.
However, if you refuse to provide your personal information to us or ask us to delete or stop selling your
personal information, and that personal information or sale is necessary for us to provide you with goods or
services, we may not be able to complete that transaction.
To the extent permitted by the law, we may offer you promotions, discounts, and other deals in exchange for
collecting, keeping, or selling your personal information, provided that the financial incentive offered is
reasonably related to the value of your personal information.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your verifiable request to us by contacting us via
the details provided in this document.
For us to respond to your request, it’s necessary that we know who you are. Therefore, you can only exercise
the above rights by making a verifiable request which must:
provide sufficient information that allows us to reasonably verify you are the person about whom we
collected personal information or an authorized representative;
describe your request with sufficient detail that allows us to properly understand, evaluate, and respond
to it.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity and therefore confirm the personal
information in our possession actually relates to you.
Making a verifiable consumer request does not require you to create an account with us. We will use any
personal information collected from you in connection with the verification of your request solely for the
purposes of verification and shall not further disclose the personal information, retain it longer than
necessary for purposes of verification, or use it for unrelated purposes.
If you cannot personally submit a verifiable request, you can authorize a person registered with the California
Secretary of State to act on your behalf.
If you are an adult, you can make a verifiable request on behalf of a child under your parental authority.
You can submit a maximum number of 2 requests over a period of 12 months.
How and when we are expected to handle your request
We will confirm receipt of your verifiable request within 10 days and provide information about how we will
process your request.
We will respond to your request within 45 days of its receipt. Should we need more time, we will explain to
you the reasons why, and how much more time we need. In this regard, please note that we may take up to
90 days to fulfill your request.
Our disclosure(s) will cover the preceding 12-month period. Only with regard to personal information
collected on or after January 1, 2022, you have the right to request that we disclose information beyond the
12-month period, and we will provide them to you unless doing so proves impossible or would involve a
disproportionate effort.
Should we deny your request, we will explain you the reasons behind our denial.
We do not charge a fee to process or respond to your verifiable request unless such request is manifestly
unfounded or excessive. In such cases, we may charge a reasonable fee, or refuse to act on the request. In
either case, we will communicate our choices and explain the reasons behind it.
Further information for Virginia consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the
privacy policy and is provided by the controller running this Application and, if the case may be, its parent,
subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”, “our”).
This section applies to all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are
consumers residing in the Commonwealth of Virginia, according to the “Virginia Consumer Data Protection
Act" (the "VCDPA"), and, for such consumers, it supersedes any other possibly divergent or conflicting
information contained in the privacy policy.
This part of the document uses the term “personal data” as defined in the VCDPA.
Categories of personal data processed
In this section, we summarize the categories of personal data that we've processed and the purposes
thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on
the processing of Persona Data” within this document.
Categories of personal data we collect
We have collected the following categories of personal data: internet information
We do not collect sensitive data.
We will not collect additional categories of personal data without notifying you.
Why we process your personal data
To find out why we process your personal data, you can read the sections titled “Detailed information on the
processing of Personal Data” and “The purposes of processing” within this document.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes
originally disclosed, without your consent.
You can freely give, deny, or withdraw such consent at any time using the contact details provided in this
document.
How we use the data we collect: sharing of your personal data with third parties
We share your personal data with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed
information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are
grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
For our purposes, the word "third party" means "a natural or legal person, public authority, agency, or body
other than the consumer, controller, processor, or an affiliate of the processor or the controller" as defined by
the VCDPA.
Sale of your personal data
For our purposes, the word “sale” means any “exchange of personal data for monetary consideration by us
to a third party“ as defined by the VCDPA.
Please note that according to the VCDPA, the disclosure of personal data to a processor that processes
personal data on behalf of a controller does not constitute a sale. In addition, other specific exceptions set
forth in the VCDPA may apply, such as, but not limited to, the disclosure of personal data to a third party for
the provision of a product or service requested by you.
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, our
use of your personal information may be considered a sale under VCDPA.
Your right to opt out of the sale of your personal data and how you can exercise it
You have the right to opt out of the sale of your personal data. This means that whenever you request us to
stop selling your data, we will abide by your request. To fully exercise your right to opt out you can contact
us at any time using the contact details provided in this document.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request
solely for the purpose of complying with the request.
Processing of your personal data for targeted advertising
We do not process your personal data for targeted advertising. If we decide to do so, we will inform you
beforehand and will grant your right to opt out of the processing of your personal data for targeted
advertising.
Your privacy rights under the Virginia Consumer Data Protection Act and how to
exercise them
You may exercise certain rights regarding your data processed by us. In particular, you have the right to do
the following:
access personal data: the right to know. You have the right to request that we confirm whether or
not we are processing your personal data. You also have the right to access such personal data.
correct inaccurate personal data. You have the right to request that we correct any inaccurate
personal data we maintain about you, taking into account the nature of the personal data and the
purposes of the processing of the personal data.
request the deletion of your personal data. You have the right to request that we delete any of
your personal data.
obtain a copy of your personal data. We will provide your personal data in a portable and usable
format that allows you to transfer data easily to another entity — provided that this is technically
feasible.
opt out of the processing of your personal data for the purposes of targeted advertising , the
sale of personal data , or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly
significant effects concerning you.
non-discrimination. We will not discriminate against you for exercising your rights under the VCDPA.
This means that we will not, among other things, deny goods or services, charge you a different price,
or provide a different level or quality of goods or services just because you exercised your consumer
privacy rights. However, if you refuse to provide your personal data to us or ask us to delete or stop
selling your personal data, and that personal data or sale is necessary for us to provide you with goods
or services, we may not be able to complete that transaction. To the extent permitted by the law, we
may offer a different price, rate, level, quality, or selection of goods or services to you, including
offering goods or services for no fee, if you have exercised your right to opt out, or our offer is related to
your voluntary participation in a bona fide loyalty, rewards, premium features, discounts, or club card
program.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your request to us by contacting us via the
contact details provided in this document.
For us to respond to your request, we need to know who you are.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity using commercially reasonable
efforts and therefore confirm that the personal data in our possession actually relate to you. In such cases,
we may request that you provide additional information which is reasonably necessary to authenticate you
and your request.
Making a consumer request does not require you to create an account with us. However, we may require you
to use your existing account. We will use any personal data collected from you in connection with your
request solely for the purposes of authentication, without further disclosing the personal data, retaining it
longer than necessary for purposes of authentication, or using it for unrelated purposes.
If you are an adult, you can make a request on behalf of a child under your parental authority.
How and when we are expected to handle your request
We will respond to your request without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of its
receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we
need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Should we deny your request, we will explain to you the reasons behind our denial without undue delay, but
in all cases and at the latest within 45 days of receipt of the request. It is your right to appeal such decision
by submitting a request to us via the details provided in this document. Within 60 days of receipt of the
appeal, we will inform you in writing of any action taken or not taken in response to the appeal, including a
written explanation of the reasons for the decisions. If the appeal is denied you may contact the Attorney
General to submit a complaint.
We do not charge a fee to respond to your request, for up to two requests per year. If your request is
manifestly unfounded, excessive or repetitive, we may charge a reasonable fee or refuse to act on the
request. In either case, we will communicate our choices and explain the reasons behind them.
Further information for Colorado consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the
privacy policy and is provided by the controller running questa Applicazione and, if the case may be, its
parent, subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”,
“our”).
This section applies to all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are
consumers residing in the State of Colorado, according to the “Colorado Privacy Act" (the "CPA"), and, for
such consumers, it supersedes any other possibly divergent or conflicting information contained in the
privacy policy.
This part of the document uses the term “personal data” as defined in the CPA.
Categories of personal data processed
In this section, we summarize the categories of personal data that we've processed and the purposes
thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on
the processing of Persona Data” within this document.
Categories of personal data we collect
We have collected the following categories of personal data: informazioni su Internet
We do not collect sensitive data.
We will not collect additional categories of personal data without notifying you.
Why we process your personal data
To find out why we process your personal data, you can read the sections titled “Detailed information on the
processing of Personal Data” and “The purposes of processing” within this document.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes
originally disclosed, without your consent.
You can freely give, deny, or withdraw such consent at any time using the contact details provided in this
document.
How we use the data we collect: sharing of your personal data with third parties
We share your personal data with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed
information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are
grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
For our purposes, the word "third party" means "a person, public authority, agency, or body other than a
consumer, controller, processor, or affiliate of the processor or the controller." as defined by the CPA.
Sale of your personal data
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, our
use of your personal data may be considered a sale under the CPA.
For our purposes, the word "sale", "sell", or "sold" means "the exchange of personal data for monetary or
other valuable consideration by a controller to a third party" as defined by the CPA.
Please note that according to the CPA, the disclosure of personal data to a processor that processes personal
data on behalf of a controller does not constitute a sale. In addition, other specific exceptions set forth in the
CPA may apply, such as, but not limited to, the disclosure of personal data to a third party for the provision of
a product or service requested by you.
Your right to opt out of the sale of your personal data and how you can exercise it
You have the right to opt out of the sale of your personal data. This means that whenever you request us to
stop selling your data, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in
this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on questa Applicazione.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request
solely for the purpose of complying with the request.
Processing of your personal data for targeted advertising
We do not process your personal data for targeted advertising. If we decide to do so, we will inform you
beforehand and will grant your right to opt out of the processing of your personal data for targeted
advertising.
For our purposes, the word "targeted advertising" means "displaying to a consumer an advertisement that is
selected based on personal data obtained or inferred over time from the consumer's activities across
nonaffiliated websites, applications, or online services to predict consumer preferences or interests" as
defined by CPA.
Please note that according to the CPA, targeted advertising does not include: “advertisements directed to a
consumer in response to the consumer's request for information or feedback; advertisements based on
activities within a controller's own websites or online applications or any affiliated website or online
application; advertisements based on the context of a consumer's current search query, visit to an internet
web site or online application; or processing personal data solely to measure or report advertising frequency,
performance or reach”.
Universal opt-out mechanism: Global privacy control
If you want to submit requests to opt-out of the targeted advertising via a user-enabled global privacy
control, like the Global Privacy Control (“GPC”), you are free to do so and we will abide by such request. The
GPC consists of a setting or extension in the browser or mobile device and acts as a mechanism that
websites can use to indicate they support the GPC signal. If you want to use GPC, you can download and
enable it via a participating browser or browser extension. More information about downloading GPC is
available here.
Your privacy rights under the Colorado Privacy Act and how to exercise them
You may exercise certain rights regarding your data processed by us. In particular, you have the right to do
the following:
opt out of the processing of your personal data for the purposes of targeted advertising, the sale of
personal data, or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects
concerning you.
access personal data. You have the right to request that we confirm whether or not we are processing
your personal data. You also have the right to access such personal data.
correct inaccurate personal data. You have the right to request that we correct any inaccurate personal
data we maintain about you, taking into account the nature of the personal data and the purposes of
the processing of the personal data.
request the deletion of your personal data. You have the right to request that we delete any of your
personal data.
obtain a copy of your personal data. We will provide your personal data in a portable and usable format
that allows you to transfer data easily to another entity – provided that this is technically feasible.
In any case, we will not increase the cost of, or decrease the availability of, a product or service, based solely
on the exercise of any of your rights and unrelated to the feasibility or the value of a service. However, to the
extent permitted by the law, we may offer a different price, rate, level, quality, or selection of goods or
services to you, including offering goods or services for no fee, if our offer is related to your voluntary
participation in a bona fide loyalty, rewards, premium features, discounts, or club card program.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your request to us by contacting us via the
contact details provided in this document.
For us to respond to your request, we need to know who you are and which right you wish to exercise.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity using commercially reasonable
efforts and therefore confirm that the personal data in our possession actually relate to you. In such cases,
we may request that you provide additional information which is reasonably necessary to authenticate you
and your request.
Making a consumer request does not require you to create an account with us. However, we may require you
to use your existing account. We will use any personal data collected from you in connection with your
request solely for the purposes of authentication, without further disclosing the personal data, retaining it
longer than necessary for purposes of authentication, or using it for unrelated purposes.
If you are an adult, you can make a request on behalf of a child under your parental authority.
How and when we are expected to handle your request
We will respond to your request without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of its
receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we
need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Should we deny your request, we will explain to you the reasons behind our denial without undue delay, but
in all cases and at the latest within 45 days of receipt of the request. It is your right to appeal such decision
by submitting a request to us via the details provided in this document. Within 45 days of receipt of the
appeal, we will inform you in writing of any action taken or not taken in response to the appeal, including a
written explanation of the reasons for the decisions. If the appeal is denied you may contact the Attorney
General to submit a complaint.
We do not charge a fee to respond to your request, for up to two requests per year.
Further information for Connecticut consumers
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the
privacy policy and is provided by the controller running questa Applicazione and, if the case may be, its
parent, subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”,
“our”).
This section applies o all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are
consumers residing in the State of Connecticut, according to “An Act Concerning Personal Data Privacy and
Online Monitoring " (also known as "The Connecticut Data Privacy Act" or the “CTDPA"), and, for such
consumers, it supersedes any other possibly divergent or conflicting information contained in the privacy
policy.
This part of the document uses the term “personal data” as defined in the CTDPA.
Categories of personal data processed
In this section, we summarize the categories of personal data that we've processed and the purposes
thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on
the processing of Persona Data” within this document.
Categories of personal data we collect
We have collected the following categories of personal data: informazioni su Internet
We do not collect sensitive data.
We will not collect additional categories of personal data without notifying you.
Why we process your personal data
To find out why we process your personal data, you can read the sections titled “Detailed information on the
processing of Personal Data” and “The purposes of processing” within this document.
We won’t process your information for unexpected purposes, or for purposes incompatible with the purposes
originally disclosed, without your consent.
You can freely give, deny, or withdraw such consent at any time using the contact details provided in this
document.
How we use the data we collect: sharing of your personal data with third parties
We share your personal data with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed
information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are
grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
For our purposes, the word "third party" means "a person, public authority, agency, or body other than a
consumer, controller, processor, or affiliate of the processor or the controller." as defined by the CTDPA.
Sale of your personal data
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, our
use of your personal data may be considered a sale under the CTDPA.
For our purposes, the word "sale", "sell", or "sold" means "the exchange of personal data for monetary or
other valuable consideration by a controller to a third party" as defined by the CTDPA.
Please note that according to the CTDPA, the disclosure of personal data to a processor that processes
personal data on behalf of a controller does not constitute a sale. In addition, other specific exceptions set
forth in the CTDPA may apply, such as, but not limited to, the disclosure of personal data to a third party for
the provision of a product or service requested by you.
Your right to opt out of the sale of your personal data and how you can exercise it
You have the right to opt out of the sale of your personal data. This means that whenever you request us to
stop selling your data, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in
this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on questa Applicazione.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request
solely for the purpose of complying with the request.
Processing of your personal data for targeted advertising
We do not process your personal data for targeted advertising. If we decide to do so, we will inform you
beforehand and will grant your right to opt out of the processing of your personal data for targeted
advertising.
For our purposes, the word "targeted advertising" means "displaying to a consumer an advertisement that is
selected based on personal data obtained or inferred over time from the consumer's activities across non
affiliated websites, applications, or online services to predict consumer preferences or interests" as defined
by CTDPA.
Please note that according to the CTDPA, targeted advertising does not include: “advertisements based on
activities within a controller's own web sites or online applications; advertisements based on the context of a
consumer's current search query, visit to an internet web site or online application; advertisements directed
to a consumer in response to the consumer's request for information or feedback; or processing personal
data solely to measure or report advertising frequency, performance or reach”.
Universal opt-out mechanism: Global privacy control
If you want to submit requests to opt-out of the targeted advertising via a user-enabled global privacy
control, like the Global Privacy Control (“GPC”), you are free to do so and we will abide by such request. The
GPC consists of a setting or extension in the browser or mobile device and acts as a mechanism that
websites can use to indicate they support the GPC signal. If you want to use GPC, you can download and
enable it via a participating browser or browser extension. More information about downloading GPC is
available here.
Your privacy rights under the Connecticut Data Privacy Act and how to exercise
them
You may exercise certain rights regarding your data processed by us. In particular, you have the right to do
the following:
access personal data. You have the right to request that we confirm whether or not we are processing
your personal data. You also have the right to access such personal data.
correct inaccurate personal data. You have the right to request that we correct any inaccurate personal
data we maintain about you, taking into account the nature of the personal data and the purposes of
the processing of the personal data.
request the deletion of your personal data. You have the right to request that we delete any of your
personal data.
obtain a copy of your personal data. We will provide your personal data in a portable and usable format
that allows you to transfer data easily to another entity – provided that this is technically feasible.
opt out of the processing of your personal data for the purposes of targeted advertising, the sale of
personal data, or profiling in furtherance of decisions that produce legal or similarly significant effects
concerning you.
In any case, we will not increase the cost of, or decrease the availability of, a product or service, based solely
on the exercise of any of your rights and unrelated to the feasibility or the value of a service. However, to the
extent permitted by the law, we may offer a different price, rate, level, quality, or selection of goods or
services to you, including offering goods or services for no fee, if our offer is related to your voluntary
participation in a bona fide loyalty, rewards, premium features, discounts, or club card program.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your request to us by contacting us via the
contact details provided in this document.
For us to respond to your request, we need to know who you are and which right you wish to exercise.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity using commercially reasonable
efforts and therefore confirm that the personal data in our possession actually relate to you. In such cases,
we may request that you provide additional information which is reasonably necessary to authenticate you
and your request.
Making a consumer request does not require you to create an account with us. However, we may require you
to use your existing account. We will use any personal data collected from you in connection with your
request solely for the purposes of authentication, without further disclosing the personal data, retaining it
longer than necessary for purposes of authentication, or using it for unrelated purposes.
If you are an adult, you can make a request on behalf of a child under your parental authority.
How and when we are expected to handle your request
We will respond to your request without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of its
receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we
need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Should we deny your request, we will explain to you the reasons behind our denial without undue delay, but
in all cases and at the latest within 45 days of receipt of the request. It is your right to appeal such decision
by submitting a request to us via the details provided in this document. Within 45 days of receipt of the
appeal, we will inform you in writing of any action taken or not taken in response to the appeal, including a
written explanation of the reasons for the decisions. If the appeal is denied, you may contact the Attorney
General to submit a complaint.
We do not charge a fee to respond to your request, for up to one request per year.
Ulteriori informazioni per i consumatori dello Utah
This section of the document integrates with and supplements the information contained in the rest of the
privacy policy and is provided by the controller running questa Applicazione and, if the case may be, its
parent, subsidiaries and affiliates (for the purposes of this section referred to collectively as “we”, “us”,
“our”).
This section applies to all Users (Users are referred to below, simply as “you”, “your”, “yours”), who are
consumers residing in the State of Utah, according to the “Consumer Privacy Act" (the “UCPA"), and, for such
consumers, it supersedes any other possibly divergent or conflicting information contained in the privacy
policy.
This part of the document uses the term “personal data” as defined in the UCPA.
Categories of personal data processed
In this section, we summarize the categories of personal data that we've processed and the purposes
thereof. You can read about these activities in detail in the section titled “Detailed information on
the processing of Persona Data” within this document.
Categories of personal data we collect
We have collected the following categories of personal data: informazioni su Internet
We do not collect sensitive data.
We will not collect additional categories of personal data without notifying you.
Why we process your personal data
To find out why we process your personal data, you can read the sections titled “Detailed information on the
processing of Personal Data” and “The purposes of processing” within this document.
How we use the data we collect: sharing of your personal data with third parties
We share your personal data with the third parties listed in detail in the section titled “Detailed
information on the processing of Personal Data” within this document. These third parties are
grouped and categorized in accordance with the different purposes of processing.
For our purposes, the word "third party" means "a person other than: the consumer, controller, or processor;
or an affiliate or contractor of the controller or the processor" as defined by the UCPA.
Sale of your personal data
As specified in the “Detailed information on the processing of Personal Data” section of this document, our
use of your personal data may be considered a sale under the UCPA.
For our purposes, the word "sale", "sell", or "sold" means "the exchange of personal data for monetary or
other valuable consideration by a controller to a third party" as defined by the UCPA.
Please note that according to the UCPA, the disclosure of personal data to a processor that processes
personal data on behalf of a controller does not constitute a sale. In addition, other specific exceptions set
forth in the UCPA may apply, such as, but not limited to, the disclosure of personal data to a third party for
the provision of a product or service requested by you.
Your right to opt out of the sale of your personal data and how you can exercise it
You have the right to opt out of the sale of your personal data. This means that whenever you request us to
stop selling your data, we will abide by your request.
To fully exercise your right to opt out you can contact us at any time, using the contact details provided in
this document.
For a simplified opt-out method you can also use the privacy choices link provided on questa Applicazione.
We use any personal data collected from you in connection with the submission of your opt-out request
solely for the purpose of complying with the request.
Processing of your personal data for targeted advertising
We do not process your personal data for targeted advertising. If we decide to do so, we will inform you
beforehand and will grant your right to opt out of the processing of your personal data for targeted
advertising.
For our purposes, the word "targeted advertising" means "displaying to a consumer an advertisement that is
selected based on personal data obtained or inferred over time from the consumer's activities across
nonaffiliated websites, applications, or online services to predict consumer preferences or interests" as
defined by UCPA.
Please note that according to the UCPA, targeted advertising does not include: “advertisements based on
activities within a controller's own websites or online applications or any affiliated website or online
application; advertisements based on the context of a consumer's current search query, visit to an web site
or online application; advertisements directed to a consumer in response to the consumer's request for
information, product, a service or feedback; or processing personal data solely to measure or report
advertising performance, reach or frequency.”
Your privacy rights under the Utah Consumer Privacy Act and how to exercise
them
You may exercise certain rights regarding your data processed by us. In particular, you have the right to do
the following:
access personal data. You have the right to request that we confirm whether or not we are processing
your personal data. You also have the right to access such personal data.
request the deletion of your personal data. You have the right to request that we delete any of your
personal data.
obtain a copy of your personal data. We will provide your personal data in a portable and usable format
that allows you to transfer data easily to another entity – provided that this is technically feasible.
opt out of the processing of your personal data for the purposes of targeted advertising or the sale of
personal data.
In any case, we will not increase the cost of, or decrease the availability of, a product or service, based solely
on the exercise of any of your rights and unrelated to the feasibility or the value of a service. However, to the
extent permitted by the law, we may offer a different price, rate, level, quality, or selection of goods or
services to you, including offering goods or services for no fee, if our offer is related to your voluntary
participation in a bona fide loyalty, rewards, premium features, discounts, or club card program.
How to exercise your rights
To exercise the rights described above, you need to submit your request to us by contacting us via the
contact details provided in this document.
For us to respond to your request, we need to know who you are and which right you wish to exercise.
We will not respond to any request if we are unable to verify your identity using commercially reasonable
efforts and therefore confirm that the personal data in our possession actually relate to you. In such cases,
we may request that you provide additional information which is reasonably necessary to authenticate you
and your request. We may retain your email address to respond to your request.
If you are an adult, you can make a request on behalf of a child under your parental authority.
How and when we are expected to handle your request
We will respond to your request without undue delay, but in all cases and at the latest within 45 days of its
receipt. Should we need more time, we will explain to you the reasons why, and how much more time we
need. In this regard, please note that we may take up to 90 days to fulfill your request.
Should we deny your request, we will explain to you the reasons behind our denial without undue delay, but
in all cases and at the latest within 45 days of receipt of the request.
We do not charge a fee to respond to your request, for up to one request per year.
Ulteriori informazioni sul trattamento
Difesa in giudizio
I Dati Personali dell’Utente possono essere utilizzati da parte del Titolare in giudizio o nelle fasi preparatorie
alla sua eventuale instaurazione per la difesa da abusi nell'utilizzo di questa Applicazione o dei Servizi
connessi da parte dell’Utente.
L’Utente dichiara di essere consapevole che il Titolare potrebbe essere obbligato a rivelare i Dati per ordine
delle autorità pubbliche.
Informative specifiche
Su richiesta dell’Utente, in aggiunta alle informazioni contenute in questa privacy policy, questa Applicazione
potrebbe fornire all'Utente delle informative aggiuntive e contestuali riguardanti Servizi specifici, o la
raccolta ed il trattamento di Dati Personali.
Log di sistema e manutenzione
Per necessità legate al funzionamento ed alla manutenzione, questa Applicazione e gli eventuali servizi terzi
da essa utilizzati potrebbero raccogliere log di sistema, ossia file che registrano le interazioni e che possono
contenere anche Dati Personali, quali l’indirizzo IP Utente.
Informazioni non contenute in questa policy
Ulteriori informazioni in relazione al trattamento dei Dati Personali potranno essere richieste in qualsiasi
momento al Titolare del Trattamento utilizzando gli estremi di contatto.
Modifiche a questa privacy policy
Il Titolare del Trattamento si riserva il diritto di apportare modifiche alla presente privacy policy in qualunque
momento notificandolo agli Utenti su questa pagina e, se possibile, su questa Applicazione nonché, qualora
tecnicamente e legalmente fattibile, inviando una notifica agli Utenti attraverso uno degli estremi di contatto
di cui è in possesso. Si prega dunque di consultare con frequenza questa pagina, facendo riferimento alla
data di ultima modifica indicata in fondo.
Qualora le modifiche interessino trattamenti la cui base giuridica è il consenso, il Titolare provvederà a
raccogliere nuovamente il consenso dell’Utente, se necessario.
Ulteriori informazioni per gli Utenti in Brasile
Questa sezione del documento integra e completa le informazioni contenute nel resto della privacy policy ed
è fornita dall’entità che gestisce questa Applicazione e, se del caso, dalla sua capogruppo e dalle sue
controllate e affiliate (ai fini di questa sezione denominate collettivamente "noi", "nostro" o "nostra").
Questa sezione si applica a tutti gli Utenti in Brasile (tali Utenti sono indicati di seguito semplicemente come
“tu”, “tuo”, "voi" o "vostro"), ai sensi della "Lei Geral de Proteção de Dados e, per tali Utenti, prevale su
qualsiasi altra informazione eventualmente divergente o in contrasto contenuta nella presente privacy
policy.
In questa parte del documento viene utilizzato il termine “informazioni personali” così come definito dalla
LGPD.
Basi giuridiche in virtù delle quali trattiamo le tue informazioni personali
Trattiamo le tue informazioni personali esclusivamente nel caso in cui sussita una delle basi giuridiche per
tale trattamento. Le basi giuridiche sono le seguenti:
il tuo consenso alle attività di trattamento in questione;
l’adempimento ad obblighi di legge che siamo tenuti a soddisfare;
l’esecuzione di norme dettate da leggi o regolamenti o da contratti, accordi o altri simili strumenti
giuridici;
gli studi condotti da enti di ricerca, preferibilmente effettuati su informazioni personali anonimizzate;
l’esecuzione di un contratto e dei relativi adempimenti precontrattuali, qualora tu sia parte di tale
contratto;
l’esercizio dei nostri diritti in giudizio, in procedure amministrative o in arbitrati;
la difesa o l’incolumità fisica tua o di un terzo;
la tutela della salute - nel contesto di procedure messe in atto da entità o professionisti del settore
sanitario;
il nostro legittimo interesse, a condizione che i tuoi diritti e libertà fondamentali non prevalgano su tali
interessi; e
la tutela del credito.
Per sapere di più riguardo alle basi giuridiche, puoi contattarci in qualsiasi momento utilizzando i recapiti
forniti in questo documento.
Categorie di informazioni personali trattate
Per sapere quali sono categorie di informazioni personali trattate, puoi fare riferimento alla sezione “Dettagli
sul trattamento dei Dati Personali” presente in questo documento.
Perchè trattiamo le tue informazioni personali
Per sapere perchè trattiamo le tue informazioni personali, fai riferimento alle sezioni “Dettagli sul
trattamento dei Dati Personali” e “Finalità del Trattamento dei Dati raccolti” presente in questo documento.
I tuoi diritti relativi alla privacy in Brasile, come inoltrare una richiesta e come
verrà gestita da noi
I tuoi diritti relativi alla privacy in Brasile
Hai il diritto di:
ottenere conferma della esistenza di attività di trattamento riguardanti le tue informazioni personali;
accedere alle tue informazioni personali;
ottenere la rettifica delle tue informazioni personali incomplete, inaccurate o non aggiornate;
ottenere l’anonimizzazione, il blocco o la cancellazione delle informazioni personali non necessarie o
eccessive, o di quelle informazioni che sono trattate in contrasto alle disposizioni della LGPD;
ottenere informazioni riguardo la possibilità di prestare o rifiutare il tuo consenso e le relative
conseguenze;
ottenere informazioni riguardo le terze parti con le quali condividiamo le tue informazioni personali;
ottenere, a fronte di una tua richiesta esplicita, la portabilità delle tue informazioni personali (ad
eccezione delle informazioni anonimizzate) verso altri fornitori di prodotti o servizi, a condizione che i
nostri segreti commerciali e industriali siano salvaguardati;
ottenere la cancellazione delle informazioni personali trattate qualora il trattamento sia stato effettuato
sulla base del tuo consenso, a meno che sia applicabile una o più delle eccezioni previste dell’articolo
16 LGPD;
revocare il tuo consenso in qualsiasi momento;
presentare un reclamo riguardante le tue informazioni personali all’ANPD (Autorità Nazionale di
Protezione dei Dati) o ad un organismo di tutela dei consumatori;
opporsi ad attività di trattamento nei casi in cui tale trattamento non sia effettuato in conformità alle
disposizioni di legge;
richiedere informazioni chiare ed adeguate riguardo ai criteti e alle procedure utilizzate nell’ambito dei
processi decisionali automatizzati; e
richiedere la revisione delle decisioni che ledono i tuoi interessi, effettuate esclusivamente sulla base di
processi decisionali automatizzati delle tue informazioni personali. Queste includono le decisioni per
delineare il tuo profilo personale, professionale, di consumatore o creditore, o altri spetti della tua
personalità.
Non sarai mai discriminato, né subirai in alcun modo alcun trattamento che ti sia sfavorevole, a seguito
dell’esercizio dei tuoi diritti.
Come inoltrare una richiesta
Puoi inoltrare una richiesta esplicita per esercitare i tuoi diritti a titolo gratuito, in qualsiasi momento,
utilizzando i recapiti presenti in questo documento o tramite il tuo legale rappresentante.
Come e in quanto tempo gestiremo la tua richiesta
Faremo il possibile per rispondere alla tua richiesta nel più breve tempo possibile.
In ogni caso, se per noi fosse impossibile farlo, ci assicureremo di comunicarti le ragioni fattuali o legali che
ci impediscono di soddisfare immediatamente o di dar seguito alla tua richiesta. Qualora le tue informazioni
personali non siano processate da noi, se saremo in grado di farlo, ti indicheremo la persona fisica o
giuridica alla quale rivolgere le tue richieste.
Nel caso in cui tu decida di inoltrare una richiesta di accesso o una richiesta di conferma dell’esistenza
del trattamento di informazioni personali, ti preghiamo di assicurarti di specificare se preferisci ricevere le
tue informazioni personali in formato elettronico o cartaceo.
Dovrai inoltre farci sapere se desideri una risposta immediata, nel qual caso riceverai una risposta
semplificata, o se invece necessiti di una informativa completa.
In quest’ultimo caso, risponderemo entro 15 giorni dal momento della tua richiesta, fornendoti tutte le
informazioni riguardanti l’origine delle tue informazioni personali, la conferma o meno dell’esistenza di
informazioni personali che ti riguardano, tutti i criteri utilizzati per il trattamento e le finalità di tale
trattamento, salvaguardando al contempo i nostri segreti commerciali e industriali.
Nel caso in cui tu decida di inoltrare una richiesta di rettifica, cancellazione, anonimizzazione o blocco
delle informazioni personali, ci assicureremo di informare immediatamente della tua richiesta le altre
parti con le quali abbiamo condiviso le tue informazioni personali in modo che esse possano a loro volta
soddisfare la tua richiesta - ad esclusione dei casi in cui una tale comunicazione risulti per noi impossibile o
eccessivamente onerosa.
Trasferimento delle informazioni personali al di fuori del Brasile nei casi
consentiti dalla legge
Possiamo trasferire le tue informazioni personali al di fuori del territorio brasiliano nel seguenti casi:
quando il trasferimento è necessario per la cooperazione giuridica internazionale tra i servizi di
intelligence, gli organi investigativi e di procedura penale, così come previsto dagli stumenti messi a
disposizione dal diritto internazionale;
quando il trasferimento è necessario per difendere la vita o l’incolumità fisica tua o di terze parti;
quando il trasferimento è autorizzato dall’ANPD;
quando il trasferimento deriva da un’obbligazione assunta nel contesto di un accordo di cooperazione
internazionale;
quando il trasferimento è necessario all’esercizio di un ordine pubblico o per l’espletamento di un
pubblico servizio;
quando il trasferimento è necessario per l’adempimento di un obbligo di legge, l’esecuzione di un
contratto e dei relativi adempimenti precontrattuali, o il normale esercizio di diritti in sede guidiziaria,
amministrativa o in sede arbitrale.
Definizioni e riferimenti legali
Dati Personali (o Dati)
Costituisce dato personale qualunque informazione che, direttamente o indirettamente, anche in
collegamento con qualsiasi altra informazione, ivi compreso un numero di identificazione personale, renda
identificata o identificabile una persona fisica.
Dati di Utilizzo
Sono le informazioni raccolte automaticamente attraverso questa Applicazione (anche da applicazioni di parti
terze integrate in questa Applicazione), tra cui: gli indirizzi IP o i nomi a dominio dei computer utilizzati
dall’Utente che si connette con questa Applicazione, gli indirizzi in notazione URI (Uniform Resource
Identifier), l’orario della richiesta, il metodo utilizzato nell’inoltrare la richiesta al server, la dimensione del
file ottenuto in risposta, il codice numerico indicante lo stato della risposta dal server (buon fine, errore, ecc.)
il paese di provenienza, le caratteristiche del browser e del sistema operativo utilizzati dal visitatore, le varie
connotazioni temporali della visita (ad esempio il tempo di permanenza su ciascuna pagina) e i dettagli
relativi all’itinerario seguito all’interno dell’Applicazione, con particolare riferimento alla sequenza delle
pagine consultate, ai parametri relativi al sistema operativo e all’ambiente informatico dell’Utente.
Utente
L'individuo che utilizza questa Applicazione che, salvo ove diversamente specificato, coincide con
l'Interessato.
Interessato
La persona fisica cui si riferiscono i Dati Personali.
Responsabile del Trattamento (o Responsabile)
La persona fisica, giuridica, la pubblica amministrazione e qualsiasi altro ente che tratta dati personali per
conto del Titolare, secondo quanto esposto nella presente privacy policy.
Titolare del Trattamento (o Titolare)
La persona fisica o giuridica, l'autorità pubblica, il servizio o altro organismo che, singolarmente o insieme ad
altri, determina le finalità e i mezzi del trattamento di dati personali e gli strumenti adottati, ivi comprese le
misure di sicurezza relative al funzionamento ed alla fruizione di questa Applicazione. Il Titolare del
Trattamento, salvo quanto diversamente specificato, è il titolare di questa Applicazione.
Questa Applicazione
Lo strumento hardware o software mediante il quale sono raccolti e trattati i Dati Personali degli Utenti.
Servizio
Il Servizio fornito da questa Applicazione così come definito nei relativi termini (se presenti) su questo
sito/applicazione.
Unione Europea (o UE)
Salvo ove diversamente specificato, ogni riferimento all’Unione Europea contenuto in questo documento si
intende esteso a tutti gli attuali stati membri dell’Unione Europea e dello Spazio Economico Europeo.
Cookie
I Cookie sono Strumenti di Tracciamento che consistono in piccole porzioni di dati conservate all'interno del
browser dell'Utente.
Strumento di Tracciamento
Per Strumento di Tracciamento s’intende qualsiasi tecnologia - es. Cookie, identificativi univoci, web
beacons, script integrati, e-tag e fingerprinting - che consenta di tracciare gli Utenti, per esempio
raccogliendo o salvando informazioni sul dispositivo dell’Utente.
Riferimenti legali
La presente informativa privacy è redatta sulla base di molteplici ordinamenti legislativi.
Ove non diversamente specificato, questa informativa privacy riguarda esclusivamente questa Applicazione.
Ultima modifica: 6 ottobre 2023